Autor Wiadomość
Scualliva
PostWysłany: Nie 9:20, 22 Wrz 2013

Kinga ma rację, odechciało mi się czytać około 6pkt-u. Very Happy
Sponsor
PostWysłany: Śro 20:22, 11 Wrz 2013

Doszła nam funkcja Druchów. Warto by rozważyć pożyczanie statku do lotów na strażnice i faktorie, no i zapisać w regulaminie kto powinien je otrzymać.
Cytat:
bo on mi tylko pokazywał
chłop chłopu pokazywał. O tempora! O mores!
Boreasz
PostWysłany: Śro 19:37, 11 Wrz 2013

bo on mi tylko pokazywał
Wiemcomyslisz
PostWysłany: Śro 16:59, 11 Wrz 2013

dobrze, rozumiem. tyle ze to jest żywcem skopiowane z innego forum. ( Gildia sebastiana z innej gry?) nawet nicki nie zmienione
Boreasz
PostWysłany: Śro 12:26, 11 Wrz 2013

Kamilku, to burza mózgów , moja , Sebastiana i oczywiście Patryka. Chcemy stworzyć prosty regulamin gildii, który będzie zrozumiany dla każdego , będzie rozwinięty na tyle by było wiadomo co kto i dlaczego, a jednocześnie nie zawierał miliona punktów . Jak w wojsku : Krótko, zwięźle i na temat . Bez oczywistych faktów typu "Wódz jest założycielem gildii "
Wiemcomyslisz
PostWysłany: Wto 17:59, 10 Wrz 2013

Grzmocilla napisał:
1. Proces rekrutacji zaczyna się od napisania podania w dziale Rekrutacja
http://www.niewolnicy.fora.pl/posting.php?mode=newtopic&f=11

2. Podanie musi zawierać krótki opis swojej postaci. ID, rasa, klasa plany na przyszłość. Również podanie musi zawierać opis człowieka (zainteresowania, dlaczego my itp). Aby ułatwić pracę należy od razu dodać się do gildii w grze.

3. Mimo iż miło by było gdyby kandydat był pełnoletni, jednak nie patrzymy nikomu w metrykę. Nie obchodzi nas czy masz 10 lat czy 90. Dla nas liczy się charakter.

4. Po umieszczeniu podania następuje tygodniowy okres próby w którym kandydat ma się wykazać.

5. Oceniamy człowieka nie postać. Nie obchodzi nas ile milionów masz na koncie tylko jakim człowiekiem jesteś. Nasz klan jest jak rodzina a wątpię aby ktoś chciał głupka zadufanego w sobie przyjąć do rodziny.

6. Podczas tygodnia próby każda osoba może zadać pytanie kandydatowi. Oczywiście nie musi on odpowiadać na pytania osobiste.

7. Aby być przyjętym potrzebne jest ponad połowa głosów stanu gildii.

8. Decyzja o przyjęciu (lub odrzuceniu) jest podejmowana przez zamknięcie tematu na forum i krótki komentarz osoby zamykającej.

9. W przypadku ciężkich sytuacji okres próby może być przesunięty. W celu skorzystania z tego należy napisać do alien17/Sati/GRISZKA93 o przedłużenie okresu próby. Uprzejmie proszę nie podawać powodów tego opóźnienia ponieważ jest to tylko gra i nie chciałabym wchodzić w wasze życie osobiste.

o co chodzi ?
Grzmocilla
PostWysłany: Wto 12:58, 10 Wrz 2013

1. Proces rekrutacji zaczyna się od napisania podania w dziale Rekrutacja
http://www.niewolnicy.fora.pl/posting.php?mode=newtopic&f=11

2. Podanie musi zawierać krótki opis swojej postaci. ID, rasa, klasa plany na przyszłość. Również podanie musi zawierać opis człowieka (zainteresowania, dlaczego my itp). Aby ułatwić pracę należy od razu dodać się do gildii w grze.

3. Mimo iż miło by było gdyby kandydat był pełnoletni, jednak nie patrzymy nikomu w metrykę. Nie obchodzi nas czy masz 10 lat czy 90. Dla nas liczy się charakter.

4. Po umieszczeniu podania następuje tygodniowy okres próby w którym kandydat ma się wykazać.

5. Oceniamy człowieka nie postać. Nie obchodzi nas ile milionów masz na koncie tylko jakim człowiekiem jesteś. Nasz klan jest jak rodzina a wątpię aby ktoś chciał głupka zadufanego w sobie przyjąć do rodziny.

6. Podczas tygodnia próby każda osoba może zadać pytanie kandydatowi. Oczywiście nie musi on odpowiadać na pytania osobiste.

7. Aby być przyjętym potrzebne jest ponad połowa głosów stanu gildii.

8. Decyzja o przyjęciu (lub odrzuceniu) jest podejmowana przez zamknięcie tematu na forum i krótki komentarz osoby zamykającej.

9. W przypadku ciężkich sytuacji okres próby może być przesunięty. W celu skorzystania z tego należy napisać do alien17/Sati/GRISZKA93 o przedłużenie okresu próby. Uprzejmie proszę nie podawać powodów tego opóźnienia ponieważ jest to tylko gra i nie chciałabym wchodzić w wasze życie osobiste.
Nivilis
PostWysłany: Pią 21:08, 06 Wrz 2013

To niby jest ta przystępna wersja napisana prostym językiem??? Pierwsze 2 punkty wg mnie zakłądają że czytający jest skrajnym idiotą a reszta jest napisana w taki sposób ze odechciało mi się czytać w pkt 6. wnioskuje zatem że przeciętnemu członkowi ( o ile jakimś cudem uda sie ich nakłonić do rejestracji <tak>)odechce się czytać w okolicy 15 pkt. A jeśli wolno zapytać to po co regulamin? jakiemu ona ma przyświecać celowi?
Ludwika
PostWysłany: Pią 18:00, 06 Wrz 2013

Reszta, jak np. przepisy karne, regulamin rajdów, regulaminy lotów- na wzór przez stosownego oficera. Przepisy karne rozbuduję wedle zaleceń. Aha, nagły wyjazd nad morze, internetu o tyle jest, ile piszę na forum.
Ludwika
PostWysłany: Pią 17:59, 06 Wrz 2013

Reszta kwestii, które i tak trzeba unormować, może być opisana w rozporządzeniach wodza i oficerów. Takby się przedstawiało takie:

PRZEPISY O PODZIALE I WYKONYWANIU FUNKCJI OFICERSKICH


Pkt 1. Oficerowie wyznaczani są na swoje stanowiska przez Wodza
Pkt 2. Kadra jest organem pomocniczym Wodza w pełnieniu jego obowiązków, odpowiada jedynie przez nim i zgodnie z prawem.
Pkt 3. Oficerowie pełnią funkcję w granicach swoich uprawnień.
Pkt 4. Stanowiska oficerskie są połączalne, wedle racjonalnego osądu i zdolności do pełnienia zwiększonych obowiązków przez Oficera.
Pkt 5. Oficerowie dzielą się na Oficerów delegowanych i Oficerów samodzielnych.
Pkt 6. Oficerami samodzielnymi są Członkowie noszący Narzutkę Czempiona i Członkowie honorowi bez uprawnień. Mają oni głos doradczy jako współoficerowie.
Pkt 7. Oficerem delegowanym jest Oficer mający nadany status i obowiązki, są to: Majordom, Kanclerz, Marszałek, Admirał.
Pkt 8. Obowiązki Majordoma zawierają się w prowadzeniu części polityki wewnętrznej Gildii. W celu wypełnienia swoich zadań wydaje przepisy szczegółowe.
§1. Majordom jest prawą ręką Wodza w cywilnych sprawach wewnętrznych Gildii. Stosowanie się do poleceń Majordoma wedle tych kwestii jest obligatoryjne dla Członków, za wyjątkiem sytuacji szczególnie uzasadnionych.
§2. Obowiązkiem głównym Majordoma jest stosowanie systemu karzącego na Członkach Gildii uchylających się od swoich obowiązków lub w jakikolwiek inny sposób nie spełniających wymagań przewidzianych prawem i dobrym obyczajem; a także nagradzanie Członków za wierność i dopełnianie tychże obowiązków.
§3. Majordom stosuje środki karne przewidziane w przepisach karnych.
§4. Majordom stosuje sankcje lub nagrody bezpośrednio, wedle własnego uznania, bez konsultacji z Wodzem. Od decyzji Majordoma przysługuje odwołanie do Wodza.
§5. Majordom pociąga do odpowiedzialności za niepłacenie podatków i myt.
§6. Majordom może zarządzić podatek lub myto nadzwyczajne samodzielnie, lecz decyzja ta musi być później potwierdzona przez Wodza.
§7. W wypadku niepotwierdzenia Majordom zwraca każdemu, kto zapłacił, ściągniętą sumę z własnych funduszy.
Pkt 9. Obowiązkiem Kanclerza jest prowadzenie polityki zewnętrznej gildii, za wyjątkiem materii uregulowanej wyłącznie dla Wodza. W celu wypełnienia swych zadań wydaje przepisy szczegółowe.
§1. Kanclerz prowadzi rekrutację Członków wśród graczy bez gildii, jak i wśród chętnych z gildii obcych. Stosuje na czacie światowym zredagowane przez siebie ogłoszenia rekrutacyjne, umieszcza taki wpis na tablicy.
§2. Kanclerz dokonuje wstępnej oceny gracza, którego zamierza wcielić do Gildii. Ocenę w wypadkach szczególnych przekazuje do wiadomości wodza. Nie podlega żadnej odpowiedzialności za swoje oceny, za wyjątkiem tej, jaką ponosi Kadra przez Wodzem.
§3. Wszyscy Oficerowie samodzielni i delegowani mogą zapraszać graczy, wkraczając częściowo w sferę uprawnień kanclerskich, jednak za zaproszonego przez siebie gracza odpowiadają przed Kanclerzem.
§4. W sprawach rozpoczęcia rozmów inkorporacji innych Gildii Kanclerz nie jest samodzielny, działa w granicach porozumienia z Wodzem i wedle jego poruczenia.
§5. Kanclerz może prowadzić w imieniu wodza rozmowy inkorporacyjne z dowództwem gildii postronnych, zawiadamia go o efektach tych rozmów.
§6. Finalizacja inkorporacji leży w gestii Kanclerza, po zgodzie wyrażonej przez Wodza przeprowadza on rekrutację samodzielnie lub udzielając poruczenia i tymczasowych obowiązków oficerskich dowództwu gildii inkorporowanej.
Pkt 9. Obowiązkiem marszałka jest prowadzenie lądowej polityki militarnej. W celu wypełniania swych zadań wydaje przepisy szczegółowe.
§1. Lądowa polityka militarna związana jest z walką z bosami, ze sprawami rajdów, z Dominium.
§2. Marszałkiem powinien być Członek wyróżniający się osiągnięciami militarnymi i zmysłem dowódczym. Marszałek nosi jedną z Narzutek Czempiona.
§3. Członkowie zgłaszają Marszałkowi potrzebę rozpoczęcia działań militarnych przeciwko srogim bestiom, graczom obcej frakcji lub innym.
§4. Marszałek wedle własnej woli wyznacza Członków do wypełnienia zadań militarnych, których zrealizowanie leży w bieżącej potrzebie Gildii. Kieruje się przy tym oceną przydatności bojowej gracza lub jego chęci wzięcia udziału w walce.
§5. Członkowie wskazani przez Marszałka do wypełnienia działań militarnych zobowiązani są udać się na miejsce i walkę toczyć, dopóki cel nie zostanie wypełniony. Uwolnienie od tego obowiązku następuje jedynie po szczególnym uzasadnieniu wobec Marszałka.
§6. Marszałek stara się, w miarę swoich możliwości, przewodzić walce.
§7. O ile wódz nie postanawia inaczej, do Marszałka należy układanie planu rajdów i Dominium, z wyznaczeniem daty i godziny.
§8. O ile wódz nie postanawia inaczej, Marszałek przewodzi walce i wydaje polecenia na TeamSpeaku, zaś gracze obowiązani są słuchać ich i wykonywać je niezwłocznie.
§9. W sprawach większych rajdów wolno Marszałkowi wejść w uprawnienia polityki zewnętrznej, nie dalej jednak, niżeli do dokonania ustaleń niezbędnych dla przeprowadzonego rajdu z inną gildią.
Pkt 10. Obowiązkiem Admirała jest organizowanie lotów astralnych okrętem swoim i okrętami Floty Gildii, koordynacja ich i planowanie szczególnych wydarzeń militarnych związanych bezpośrednio z astralem. W celu wypełnienia swoich zadań wydaje przepisy szczegółowe.
§1. Admirał koordynuje politykę Floty gildii. Admirałem zostaje Członek dysponujący okrętem pozwalającym na swobodny lot na Imperialną Strażnicę w astralu niskiego poziomu.
§2. Admirał wyznacza, w miarę swoich możliwości, godziny lotów własnym okrętem na Imperialną Strażnicę, rejony anomalny s3 i s1, cykl handlowy eternium, astralne dziwadła.
§3. Zobowiązany jest zabrać wszystkich chętnych na ww. loty, do liczby wolnych miejsc, jakie posiada na okręcie, w pierwszej kolejności mając na uwadze czas zgłoszenia chęci i to, czy chętni są członkami Gildii.
§4. Admirał odmawia lotu z powodu uszkodzeń statku lub nieposiadania urządzeń odpowiedniej generacji, pozwalającej na swobodny i bezpieczny lot. W takim wypadku wyznacza wybranego wedle uznania Członka gildii i jego okręt, na ten, którym polecą inni Członkowie. Uzasadniona odmowa udzielenia statku przysługuje każdemu kapitanowi.
§5. Jeśli chętnych na loty jest więcej, niż technicznych możliwości dokonania lotu, wskazuje kapitana, by ten wziął pozostałych Członków gildii na lot swoim okrętem.
§6. Admirał wskazuje terminy lotu na astralne dziwadła. Wedle jego uznania na lotach tych obowiązywać może TeamSpeak obyczajem wojennym; Admirał pełni wtedy funkcje analogiczne do Marszałka na rajdzie.
§7. Admirał nie wzbrania kapitanom żadnych lotów, dokonywanych wedle woli.
Ludwika
PostWysłany: Pią 17:57, 06 Wrz 2013

Wedle zmian, zaproponowano skrócenie regulaminu (bowiem podobno był za długi i ludziom nie chciało się czytać), oto wersja skrócona i poprawiona, zrobiona z połączenia części początkowej, o wodzu i o członkach:

REGULAMIN GILDII MISIACZKI
Pkt 1. Nazwa gildii brzmi „Misiaczki”
Pkt 2. Gildii przewodzi Wódz.
Pkt 3. Symbolika Gildii jest określona przez Wodza.
Pkt 4. Wódz wydaje i zmienia przepisy prawa, ujęte w jednolitym Regulaminie i przepisach wykonawczych tyczących się zagadnień szczegółowych.
Pkt 5. Wódz ma prawo Gildię rozwiązać, nie inaczej jednak, jak po konsultacjach z Członkami i głosowaniu wśród Oficerów.
Pkt 6.Wódz koordynuje politykę Gildii, wyznacza kierunek jej rozwoju poprzez wskazanie celów, które wypełniają Członkowie i Kadra oficerska. Wódz wyznacza podatki i myta oraz ich stawkę.
Pkt 7. Wódz ma prawo karać wedle zasad sprawiedliwości i przepisów karnych, przy współudziale Oficerów.
Pkt 8. Wódz wyznacza na Oficera Członka Gildii wedle swego zdania. Wódz liczy się z opinią powołania nowego Oficera z pozostałymi, jeśli są wyznaczeni. Oficer musi spełniać wymogi opisane w przepisach szczegółowych.
Pkt 9. Wódz usuwa Oficera ze stanowiska, gdy uzna, że ten jest niegodny jego pełnienia, nie spełnia wymagań przepisów o wykonywaniu jego funkcji lub gdy stanowisko nie jest potrzebne, z uwagi na politykę Gildii lub stopień jej rozwoju.
Pkt 10. Wódz może wchodzić w uprawnienia Oficerów wedle swojego życzenia, dokonywanego z uwzględnieniem dobra Gildii i zasad słuszności.
Pkt 11. Wódz wydaje Oficerom polecenia tyczące się ich działalności, określonej w przepisach szczegółowych a także inne, jeśli wymaga tego polityka Gildii.
Pkt 12. Wódz ma prawo przewodzić rajdom i walkom Dominium.
Pkt 13. Wódz zarządza polityką zewnętrzną Gildii poprzez wypowiadanie się w sprawie połączeń Gildii.
Pkt 14. Wódz chroni status, Członków i Prawa Gildii wewnątrz samej Gildii, jak i wobec innych.
Pkt 15. Wódz jedynie w wypadkach nadzwyczajnych, wobec których stosować należy zasady racjonalnej polityki i słuszności, dozwala na inkorporację Gildii do innej.
§1. Wedle inkorporacji Gildii do innej wymagane jest głosowanie wśród Oficerów
§2. Wódz ma obowiązek chronić Członków byłej Gildii na równi z obowiązkami pełnionymi w nowej.
§3. Wódz, w miarę możliwości, dąży do odbudowania statusu swoich Członków w nowej Gildii.
Pkt 16. Wódz może dokonać cesji swoich uprawnień na Oficera na czas przejściowy, jeśli uzna, że nie może sprawnie wypełniać swoich obowiązków z uwagi na okoliczności losowe, chorobę, wyjazd lub brak czasu. Wódz nie może zostać zmuszony w jakikolwiek sposób do podjęcia tej decyzji przez Członków Gildii.
Pkt 17. Polityka gildii dzieli się na: politykę wewnętrzną, zewnętrzną, wojskową lądową i wojskową astralną. Tym czterem działom odpowiadają stosowne funkcje oficerskie.
Pkt 18. Gildia posiada własny kanał TeamSpeaka i forum gildyjne, których adresy i hasło podane są w informacjach okna gildyjnego Allods.
Pkt 19. Językiem obowiązującym na forum, teamspeaku i czacie jest język polski.
Pkt 20. Członkowie Gildii pochodzą z rekrutacji prowadzonej wśród graczy.
Pkt 21. Członkami gildii są wszyscy gracze w niej zjednoczeni, obowiązuje ich Regulamin i przepisy szczegółowe, takie jak regulaminy oficerów i przepisy karne
Pkt 12. Nowoprzybyły Członek ma po wstąpieniu cztery dni na zapoznanie się z Regulaminem. Jeśli jego zasady w jakiś sposób nie odpowiadają jego mniemaniom, ma prawo z Gildii wystąpić.
Pkt 23. Członków Gildii obowiązują następujące zasady:
§1. Wierność Gildii i posłuszeństwo wobec Wodza i Oficerów
§2. Członkowie Gildii mają prawo głosu w publicznych naradach; mają prawo wypowiadania swojego zdania tyczącego się polityki Gildii.
§3. Członkowie Gildii wnoszą o pomoc przy wykonywaniu zadań i w sprawach pozostałych
§4. Członkom Gildii nie odmawia się pomocy, o którą proszą, solidarnie, racjonalnie i w miarę możliwości okazywanej przez pozostałych.
§5. Członków Gildii obowiązują dobre obyczaje i grzeczność względem siebie wzajemnie i graczy niezrzeszonych w Gildii.
§6. Członek Gildii w miarę możliwości i chęci stara się pomagać graczom pozostałym, bez względu na to, z jakiej gildii się wiodą.
§7. Członkowie gildii mają okręty, które są ich własnością. Okręty są Flotą Gildii i jako takie podlegają ograniczonemu zarządowi Oficera, w którego obowiązkach leży polityka militarna astralu, ujęta stosownych przepisach wykonawczych.
§8. Członkowie Gildii obowiązani są zarejestrować się na Forum w ciągu tygodnia od przyjęcia w jej szeregi i zaglądać tam w sprawie ogłoszeń wedle swego racjonalnego osądu.
§9. Zarejestrowanie na forum świadczy o nabyciu przez gracza uprawnień Członka. Niezarejestrowaniu usuwani będą z Gildii po upływie wyznaczonego terminu.
§10. Członkowie mają prawo nosić narzutkę Gildii pod warunkiem odbycia stosownego stażu w gildii.
§11. Członkowie Gildii swoją postawą reprezentują Gildię na zewnątrz, czego symbolem jest noszenie Narzutki.
§12. Członek wyróżniający się oddaniem i zdolnościami bojowymi nosi Narzutkę Czempiona
§13. Prawo noszenia narzutki może być czasowo zawieszone lub odebrane, jeśli Członek nie wypełnia swoich zobowiązań wobec Gildii, rażąco narusza dobre obyczaje, łamie prawa Roz. V
§14. O odebraniu narzutki decyduje Wódz lub Oficer pełniący zadania polityki wewnętrznej cywilnej.
§15. Od sankcji nałożonych można się odwoływać do Wodza, wedle zasad opisanych w Rozdziale III i V.
§16. Sankcje nakładane są z rozeznaniem sprawy i wedle zasad prawa i słuszności.
§17. W miarę swoich możliwości Członkowie wykonują zadania gildyjne dające wierność i reputację. Ich niewykonywanie przez czas dłuższy należy zgłosić i uzasadnić.
§18. Członkowie Gildii mają prawo z niej wystąpić, jeśli uzasadnienie wystąpienia jest zgodne z zasadami słuszności i sprawiedliwości.
Wiemcomyslisz
PostWysłany: Pią 11:24, 30 Sie 2013

Sponsor napisał:
I gitara. Słuchawki już mam. Jeszcze tylko mikrofon... widły i pochodnie.
Brakuje mi w regulaminie wpisu o zakazie pdrywania szefa narzekania, że piszę do kogoś dosc chłodno, kiedy Karop jest w poblizu.
Przydałoby sie co o przocedurze powoływania i odwoływania kadry oficerskiej. Co jeśli szef chce, a reszta gildii nie chce kogos widzieć na stanowisku? Jak rozwiązujemy konflikty?


Czekam na twój diabelski glos <3
Boreasz
PostWysłany: Pią 9:57, 30 Sie 2013

Trzeba napisać odwołanie w postaci listu z uzasadnieniem i wysłać do szefa
Sponsor
PostWysłany: Czw 19:24, 29 Sie 2013

I gitara. Słuchawki już mam. Jeszcze tylko mikrofon... widły i pochodnie.
Brakuje mi w regulaminie wpisu o zakazie pdrywania szefa narzekania, że piszę do kogoś dosc chłodno, kiedy Karop jest w poblizu.
Przydałoby sie co o przocedurze powoływania i odwoływania kadry oficerskiej. Co jeśli szef chce, a reszta gildii nie chce kogos widzieć na stanowisku? Jak rozwiązujemy konflikty?
Wiemcomyslisz
PostWysłany: Czw 13:17, 29 Sie 2013

Moge ci stworzyć taki kanał xD Będzie... diabelski .

Powered by phpBB and Ad Infinitum v1.03